Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

People, Places and Business Cultures

Essays in Honour of Francesca Carnevali

59,95 €
+ 119 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Inspired by the work and legacy of Francesca Carnevali, this collection brings together new research into nineteenth- and twentieth-century British and European economic history, socio-cultural history and business history.

This collection brings together new research into nineteenth- and twentieth-century British and European economic history, socio-cultural history and business history. It is inspired by the work and legacy of Francesca Carnevali who, throughout her career, encouraged a lively dialogue between these different disciplines. The book offers innovative views and perspectives on key debates and emphasises the connections between economic environments and wider social and cultural elements. It also considers methodological issues and emerging approaches in economic history. Topics include banks and business finance in the nineteenth century, mass-market retailing and class demarcations, economic microhistory, and comparative history and capitalism. Economic, business, social and cultural historians alike will find it of interest.

PAOLO DI MARTINO is Senior Lecturer in International Business History at the Birmingham Business School, University of Birmingham.
ANDREW POPP is Professor of Business History at the University of Liverpool.
PETER SCOTT is Professor of International Business History at the University of Reading's Henley Business School and Director of Henley's Centre for International Business History.

CONTRIBUTORS: Andrea Colli, Paolo Di Martino, Leslie Hannah, Matthew Hilton, Ken Lipartito, Lucy Newton, Andrew Popp, Peter Scott, Anna Spadavecchia, James Walker, Chris Wickham

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
282
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 9

Caractéristiques

EAN:
9781783272129
Date de parution :
17-03-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 234 mm
Poids :
589 g

Les avis