Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Personality Traits and Drug Consumption

A Story Told by Data

Elaine Fehrman, Vincent Egan, Alexander N Gorban, Jeremy Levesley, Evgeny M Mirkes, Awaz K Muhammad
Livre relié | Anglais | SpringerBriefs in Statistics
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book discusses the psychological traits associated with drug consumption through the statistical analysis of a new database with information on 1885 respondents and use of 18 drugs. After reviewing published works on the psychological profiles of drug users and describing the data mining and machine learning methods used, it demonstrates that the personality traits (five factor model, impulsivity, and sensation seeking) together with simple demographic data make it possible to predict the risk of consumption of individual drugs with a sensitivity and specificity above 70% for most drugs. It also analyzes the correlations of use of different substances and describes the groups of drugs with correlated use, identifying significant differences in personality profiles for users of different drugs.

The book is intended for advanced undergraduates and first-year PhD students, as well as researchers and practitioners. Although no previous knowledge of machine learning, advanced data mining concepts or modern psychology of personality is assumed, familiarity with basic statistics and some experience in the use of probabilities would be helpful. For a more detailed introduction to statistical methods, the book provides recommendations for undergraduate textbooks.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030104412
Date de parution :
08-05-19
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
426 g

Les avis