•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Philosophy, Science, Education and Culture

Robert Nola, Gürol Irzik
Livre relié | Anglais | Contemporary Trends and Issues in Science Education | n° 28
307,45 €
+ 614 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Currents such as epistemological and social constructivism, postmodernism, and certain forms of multiculturalism that had become fashionable within science education circles in the last decades lost sight of critical inquiry as the core aim of education. In this book we develop an account of education that places critical inquiry at the core of education in general and science education in particular. Since science constitutes the paradigm example of critical inquiry, we explain the nature of science, paying particular attention to scientific methodology and scientific modeling and at the same time showing their relevance in the science classroom. We defend a universalist, rationalist, and objectivist account of science against epistemological and social constructivist views, postmodernist approaches and epistemic multiculturalist accounts.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
490
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 28

Caractéristiques

EAN:
9781402037696
Date de parution :
09-01-06
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
884 g

Les avis