Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Poetics of History

Rousseau and the Theater of Originary Mimesis

Philippe Lacoue-Labarthe
Livre relié | Anglais
161,95 €
+ 323 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Rousseau's opposition to the theater is well known: Far from purging the passions, it serves only to exacerbate them, and to render them hypocritical. But is it possible that Rousseau's texts reveal a different conception of theatrical imitation, a more originary form of mimesis? Over and against Heidegger's dismissal of Rousseau in the 1930s, and in the wake of classic readings by Jacques Derrida and Jean Starobinski, Lacoue-Labarthe asserts the deeply philosophical importance of Rousseau as a thinker who, without formalizing it as such, established a dialectical logic that would determine the future of philosophy: an originary theatricality arising from a dialectic between "nature" and its supplements.

Beginning with a reading of Rousseau's Discourse on Inequality, Lacoue-Labarthe brings out this dialectic in properly philosophical terms, revealing nothing less than a transcendental thinking of origins. For Rousseau, the origin has the form of a "scene"--that is, of theater. On this basis, Rousseau's texts on the theater, especially the Letter to d'Alembert, emerge as an incisive interrogation of Aristotle's Poetics. This can be read not in the false and conventional interpretation of this text that Rousseau had inherited, but rather in relation to its fundamental concepts, mimesis and katharsis, and in Rousseau's interpretation of Greek theater itself. If for Rousseau mimesis is originary, a transcendental structure, katharsis is in turn the basis of a dialectical movement, an Aufhebung that will translate the word itself (for, as Lacoue-Labarthe reminds us, Aufheben translates katharein). By reversing the facilities of the Platonic critique, Rousseau inaugurates what we could call the philosophical theater of the future.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780823282340
Date de parution :
05-02-19
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
127 mm x 193 mm
Poids :
249 g

Les avis