•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Political Leaders, the Display of Emotions, and the Public

An Empirical Study on the Coverage and Effects of Emotions in German Politics

Oscar W Gabriel, Jurgen Maier, Lena Masch, Anna-Maria Renner
Livre broché | Anglais | Emotionen in Politik und Gesellschaft | n° 2
69,95 €
+ 139 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Emotions have always been considered an important element of political communication. Recent research has demonstrated the significance of emotions in individual information-processing and political judgements. Used strategically, emotions thus become an instrument for influencing people. Based on content analyses of TV news and political talk shows in Germany, this book analyses with which emotions television portrays politicians and which techniques are used to trigger emotions in viewers. Using experiments, it investigates how portraying emotional politicians can affect political attitudes against the background of the theory of emotional contagion.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
300
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9783756011872
Date de parution :
01-12-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
362 g

Les avis