•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Postmodern Texts and Emotional Audiences

Identity and the Politics of Feeling

Kimberly Chabot Davis
Livre broché | Anglais | Comparative Cultural Studies
74,95 €
+ 149 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Chabot Davis analyzes contemporary texts that bond together two seemingly antithetical sensibilities: the sentimental and the postmodern. Ranging across multiple media and offering a methodological union of textual analysis and reception study, Chabot Davis presents case studies of audience responses. Chabot Davis argues that sentimental postmodernism deepened leftist political engagement by moving audiences to identify emotionally with people across the divisions of gender, sexual identity, race, and ethnicity. This study questions the critical equation of postmodernism with apocalyptic nihilism and political apathy. The book also challenges the assumption that sentimentality and sympathy are inherently conservative and imperialistic.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
227
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781557534798
Date de parution :
01-07-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
162 mm x 228 mm
Poids :
376 g

Les avis