•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Problem-Solving in Mathematics

A Semiotic Perspective for Educators and Teachers

Marcel Danesi
Livre broché | Anglais | Critic of Institutions | n° 16
53,45 €
+ 106 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Problem-solving in mathematics is seen by many students as a struggle. Since the capacity to count and understand basic arithmetical concepts (adding, taking away, etc.) is innate and emerges effortlessly in childhood, why does this negative perception and fear of problem-solving exist? This book counteracts this perception by providing a semiotic analysis of problem-solving and, from this analysis, constructing a pedagogical framework for teaching problem-solving that is consistent with the psychology of how humans learn to use signs and symbols. It is based on an experimental math course designed to impart fluency in problem-solving through semiotic training. The positive results of that course inspired the writing of this book.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
236
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 16

Caractéristiques

EAN:
9780820452401
Date de parution :
06-11-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 208 mm
Poids :
408 g

Les avis