En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Public Interest and the Business of Broadcasting

The Broadcast Industry Looks at Itself

Wally Gair, Jon Powell
Livre relié | Anglais
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume offers 16 essays, most original, offering varied broadcast industry views on the role of the public interest in changing business. Editors Powell and Gair, respectively a long-time member of the Northern Illinois University communications faculty and an Illinois broadcaster, provide a brief contextual introduction to each contribution and give the background of each author. The book, according to the preface, is intended to offer `candid and genuine descriptions of what the public-interest obligation actually means to the practitioner [broadcaster]'. . . . The volume is best seen as an indicator of the changing public-interest perceptions of broadcasters amid a rapidly changing marketplace. As such, it is useful for undergraduates interested in today's communications industry. Choice

This volume presents a broad cross-section of views on an issue of central importance to the broadcast industry: Can the broadcast industry serve both the public interest and corporate and stockholder interest? How do the leaders and successful professionals of the broadcast industry interpret and implement the public interest obligation? A cross-section of American broadcasters--from network executives to small market radio station managers, from the president of the National Association of Broadcasters to a former FCC Chairman, from communications attorneys to retired broadcasters--offer personal interpretations of these and other questions on the public interest issue. Among the contributors are Arthur C. Nielsen, the retired Chairman of the A. C. Nielsen Company, which has been the arbiter of American network television success or failure since the advent of the medium; Edward O. Fritts, a small market radio group owner who became President of the National Association of Broadcasters; Newton N. Minow, a communications attorney who is perhaps the best remembered FCC Chairman because of his vast wasteland speech; broadcast pioneer and innovator Ward Quaal; and network insider Gene Jankowski, President, CBS broadcast group.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780899301983
Date de parution :
16-08-88
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
467 g

Les avis