•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Publicity and the Early Modern Stage

People Made Public

Livre relié | Anglais | Early Modern Cultural Studies 1500-1700
147,95 €
+ 295 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What did publicity look like before the eighteenth century? What were its uses and effects, and around whom was it organized? The essays in this collection ask these questions of early modern London. Together, they argue that commercial theater was a vital engine in celebrity's production. The men and women associated with playing-not just actors and authors, but playgoers, characters, and the extraordinary local figures adjunct to playhouse productions-introduced new ways of thinking about the function and meaning of fame in the period; about the networks of communication through which it spread; and about theatrical publics. Drawing on the insights of Habermasean public sphere theory and on the interdisciplinary field of celebrity studies, Publicity and the Early Modern Stage introduces a new and comprehensive look at early modern theories and experiences of publicity.


Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
294
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030523312
Date de parution :
08-05-21
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
562 g

Les avis