Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Putting Voters in Their Place

Geography and Elections in Great Britain

Ron Johnston, Charles Pattie
111,45 €
+ 222 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Why do people living in different areas vote in different ways? Why does this change over time? How do people talk about politics with friends and neighbours, and with what effect? Does the geography of well-being influence the geography of party support? Do parties try to talk to all voters at election time, or are they interested only in the views of a small number of voters living in a small number of seats? Is electoral participation in decline, and how does the geography of the vote affect this? How can a party win a majority of seats in Parliament without a majority of votes in the country? Putting Voters in their Place explores these questions by placing the analysis of electoral behaviour into its geographical context. Using information from the latest elections, including the 2005 General Election, the book shows how both voters and parties are affected by, and seek to influence, both national and local forces. Trends are set in the context of the latest research and scholarship on electoral behaviour. The book also reports on new research findings.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
356
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780199268054
Date de parution :
07-12-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
161 mm x 232 mm
Poids :
544 g

Les avis