Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Racialism and the Media

Black Jesus, Black Twitter, and the First Black American President

Venise T Berry
Livre relié | Anglais | Black Studies and Critical Thinking | n° 114
118,45 €
+ 236 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Racialism and Media: Black Jesus, Black Twitter and the First Black American President is an exploration of how the nature of racial ideology has changed in our society. Yes, there are still ugly racists who push uglier racism, but there are also popular constructions of race routinely woven into mediated images and messages. This book examines selected exemplars of racialism moving beyond traditional racism. In the twenty-first century, we need a more nuanced understanding of racial constructions. Denouncing anything and everything problematic as racist or racism simply does not work, especially if we want to move toward a real solution to America's race problems. Racialism involves images and messages that are produced, distributed, and consumed repetitively and intertextually based on stereotypes, biased framing, and historical myths about African American culture. These images and messages are eventually normalized through the media, ultimately shaping and influencing societal ideology and behavior. Through the lens of critical race theory these chapters examine issues of intersectionality in Crash, changing Black identity in Black-ish, the balancing of stereotypes in prime-time TV's Black male and female roles, the power of Black images and messages in advertising, the cultural wealth offered through the Black Twitter platform, biased media framing of the first Black American president, the satirical parody of Black Jesus, contemporary Zip Coon stereotypes in film, the popularity of ghettofabulous black culture, and, finally, the evolution of black representation in science fiction.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
160
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 114

Caractéristiques

EAN:
9781433172892
Date de parution :
29-05-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
150 mm x 229 mm
Poids :
340 g

Les avis