Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Radio

The Life Story of a Technology

Brian Regal
Livre relié | Anglais | Greenwood Technographies
96,95 €
+ 193 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book chronicles the history of radio as technology and as media. Radio grew from a clumsy, temperamental form of wireless telegraph to a system that is so ubiquitous and easy to use that it has disappeared to users as a technology and became part of the fabric of human existence. This biography charts the growth of the technical end of radio, starting with the history of electricity, and moving through the invention of vacuum tubes, the heterodyne, FM, transistors, and microchips. But the history of radio is not just wires and electricity--it's the story of strange characters, deep thinkers, visionary mystics, hyperactive minds, ambitious souls, power hungry demagogues, and utopian humanists; all of whom strove to make radio into what they thought it should be.

In addition, Radio: The Life Story of a Technology looks at the technology as a cultural phenomenon, including the corporate aspects and history of the business of radio. In the middle of the 20th century people saw that radio could be used as an agent of social change, both good and bad. The transition of radio from private corporate device to public news provider to entertainment box back to political tool is at the heart of this work.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780313331671
Date de parution :
01-09-05
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
165 mm x 242 mm
Poids :
412 g

Les avis