Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ratings and Rankings in Higher Education

A New-Materialist Exploration of How They Control Society

Jonas Thiel
Livre broché | Anglais | Concepts for Critical Psychology
51,45 €
+ 102 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This important work critically investigates the use of rating and ranking systems in higher education to show how they govern the academic population through the creation of competition and antagonism.

From social media to PISA and Rotten Tomatoes, ratings and rankings exist everywhere in our daily lives. Seemingly benign in practice, they can structure and govern important parts of society, including social interaction, public health and economic rankings. In this essential critique, author Jonas Thiel sets out the case against these practices, using the UK's higher education model to show how tools such as the National Student Surveys (NSS) instead divide the academic population to make it governable and controllable. Instead of achieving its intended aim of improving teaching by forcing competition over student satisfaction, Thiel shows that systems like the NSS have a profound and often negative impact upon how people and institutions understand themselves. Drawing on the new materialist theory of Karen Barad, Foucault's governmentality and Laclau's understanding of antagonism, the book raises an urgent need to respond to these boundary-drawing practices, especially in light of rising inequality and ecological collapse, and poses the question: can we even imagine a world without 'Top 10' rankings and 'out of 5' scores?

Engaging with current debates around 'value', tuition fees and the role of higher education in society, this is fascinating reading for advanced students and academics in psychology, education, sociology and philosophy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
150
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367417055
Date de parution :
06-06-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
195 g

Les avis