•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reading Opera between the Lines

Orchestral Interludes and Cultural Meaning from Wagner to Berg

Christopher Morris
Livre relié | Anglais | New Perspectives in Music History and Criticism | n° 8
122,95 €
+ 245 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A characteristic feature of Wagnerian and post-Wagnerian opera is the tendency to link scenes with numerous and often surprisingly lengthy orchestral interludes, frequently performed with the curtain closed. Often taken for granted or treated as a filler by audiences and critics, these interludes can take on very prominent roles, representing dream sequences, journeys and sexual encounters. Combining studies of individual musical texts with an investigation of the critical discourse surrounding the operas, Christopher Morris investigates the implications of these important but strangely overlooked passages.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
232
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9780521807388
Date de parution :
25-04-02
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
453 g

Les avis