En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reading- The Grand Illusion

How and Why People Make Sense of Print

Kenneth Goodman, Peter H Fries, Steven L Strauss
Livre broché | Anglais
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What is reading? In this groundbreaking book, esteemed researchers Ken Goodman, Peter Fries, and Steven Strauss, explain not only what reading really is but also why common sense makes it seem to be something quite different from that reality. How can this grand illusion be explained? That is the purpose of this book. As the authors show, unraveling the secrets of the grand illusion of reading teaches about far more than reading itself, but also about how remarkable human language is, how the brain uses language to navigate the world, what it means to be human.

Each author brings a different perspective, but all share a common view of the reading process. Together they provide a clear and surprising exposition of the reading process, in which they involve readers of this book in exploring the ways they themselves read and make sense of written language while their eyes fixate on fewer than 70 percent of the words in the text. In addition, the authors engage in a cross-disciplinary discussion about how readers use the brain, eyes, and language in reading. The different perspectives provide depth to the authors' description of reading. The information presented in this book will be new to many teachers, researchers, teacher educators, and the public alike. The final chapter draws on the understandings from the book to challenge the treatment of reading and writing as school subjects and offers the basis for supporting literacy development as a natural extension of oral language development.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
164
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138999299
Date de parution :
10-02-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
258 g

Les avis