Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reading Theatre

Anne Ubersfeld
41,95 €
+ 83 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

First published in France in 1976, Anne Ubersfeld's three-volume work, Lire le theatre, has made a resounding impact on the semiological study of drama. Reading Theatre is a long-awaited translation of the first volume.

Clear and systematic in its approach, the book covers all the basic elements of theatrical text and performance. Ubersfeld begins by refuting the view of performance as the simple 'translation' of a dramatic text, and outlines a much more complex dynamic. In subsequent chapters she similarly begins with a brief critique of simplistic models and then teases out the complexities of action, character, space, time, and dialogue. A range of specific examples brings substance and clarity to her points.

Ubersfeld shows how such formal analysis can enrich the work of theatre practitioners, offering a fruitful reading of the symbolic structures of stage space and time, and opening up multiple possibilities for interpreting a play's lines of action. Though firmly grounded in formalist and semiotic studies, the book exhibits a refreshing scepticism about scientific positivism, stressing the fundamental ambiguity of any dramatic text as well as the sociohistorical grounding of particular text and performance styles.

A pioneering work, this contemporary classic continues to inform debates in theatre semiotics. Addressed as much to actors and directors as to students and scholars, it will be read widely in theatre circles throughout the English-speaking world.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780802082404
Date de parution :
04-09-99
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
235 mm x 152 mm
Poids :
362 g

Les avis