•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reassessing Gender and Achievement

Questioning Contemporary Key Debates

Becky Francis, Christine Skelton
Livre broché | Anglais
65,95 €
+ 131 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Challenging current theories about gender and achievement, this book assesses the issues at stake and analyses the policy drives and changing perceptions of gender on which the 'gender and achievement' debates are based.

This new topical book guides the reader through the different theories and approaches, drawing together and reviewing work on gender and educational performance. The authors also highlight the continuing problems experienced by girls in terms of achievement and classroom interaction. The subjects covered include:

  • perspectives on gender and achievement
  • the construction of gender and achievement in education policy
  • evaluating boys' underachievement
  • the future for boys and girls?
  • raising achievement: 'What works in the classroom?'

Teachers, education professionals and students engaged in teacher training will welcome the editors' objective yet critical expertise.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
212
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780415333252
Date de parution :
04-08-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
171 mm x 232 mm
Poids :
322 g

Les avis