Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Rebranding Islam

Piety, Prosperity, and a Self-Help Guru

James Bourk Hoesterey
29,45 €
+ 58 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Kyai Haji Abdullah Gymnastiar, known affectionately by Indonesians as "Aa Gym" (elder brother Gym), rose to fame via nationally televised sermons, best-selling books, and corporate training seminars. In Rebranding Islam James B. Hoesterey draws on two years' study of this charismatic leader and his message of Sufi ideas blended with Western pop psychology and management theory to examine new trends in the religious and economic desires of an aspiring middle class, the political predicaments bridging self and state, and the broader themes of religious authority, economic globalization, and the end(s) of political Islam.

At Gymnastiar's Islamic school, television studios, and MQ Training complex, Hoesterey observed this charismatic preacher developing a training regimen called Manajemen Qolbu into Indonesia's leading self-help program via nationally televised sermons, best-selling books, and corporate training seminars. Hoesterey's analysis explains how Gymnastiar articulated and mobilized Islamic idioms of ethics and affect as a way to offer self-help solutions for Indonesia's moral, economic, and political problems. Hoesterey then shows how, after Aa Gym's fall, the former celebrity guru was eclipsed by other television preachers in what is the ever-changing mosaic of Islam in Indonesia. Although Rebranding Islam tells the story of one man, it is also an anthropology of Islamic psychology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780804796378
Date de parution :
11-11-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
408 g

Les avis