Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Religion, Media and Conversion in Iran

Mediated Christianity in an Islamic Context

Sara Afshari
168,95 €
+ 337 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Religion, Media and Conversion in Iran studies the reception of Farsi Christian television channels by Muslim audiences in Iran: their motivations in viewing the Christian message, their methods of interpretation and negotiation with different media texts and their process of changing or altering their religion.

Rooted in empirical research, it analyses three hundred narratives drawn from the audiences of four Farsi Christian satellite television channels between 2010 and 2015, investigating their conversion to Christianity through that medium. The research examines factors that influenced both their interpretations of, and negotiations with, the religious media message, and their process of changing, adding to or modifying their belief system, including their understanding of religious conversion. Drawing on Reception Theory, the book investigates the negotiations between meaning making and mediation and the process of faith transformation against the background of the sociology of religion and culture in contemporary Iran.

By offering a unique insight into the way in which media and religion influence each other, this book is a great resource for any scholar of Religious Studies, Media Studies and Middle East Studies and will also be useful for religious media practitioners.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
204
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367436698
Date de parution :
28-03-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
485 g

Les avis