Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Religions of the World: Questions, Challenges, and New Directions provides a critical introduction to the social, political, and cultural interests that inform how people describe and identify with religion. One of its goals is to provide a sense of methodological transparency that few, if any, other textbooks today offer. The book opens with an Introduction that discusses contemporary methodological concerns in the study of religion, with special focus on the World Religions Paradigm. This is followed by ten chapters, six (6) of which discuss a distinct religion and four (4) of which discuss regional traditions. This organization is intentional and self-conscious, as the authors discuss how these scholarly categories (distinct tradition vs. regional tradition) shape the ways that both insiders and outsiders discuss, practice, and engage religion in their daily lives. Each chapter introduces four different popular descriptions, or representations, of a particular religion or regional tradition. Following each representation is an analysis of what this representation accomplishes for those who promote it and what (or who) it also leaves out. Following this, a specific case study provides a real-world example of the difficulties in thinking about religion in overly simplistic ways. The text does not attempt to diminish or reconcile the possible contradictions between the different representations so as not to leave the reader with the idea that one representation is more correct or authentic than another, or that all four can be easily stitched together to make a tidy picture. Instead, students take away from each chapter a foundation of knowledge about the practices, issues, and conceptions that are associated with global religious traditions as well as the complexity behind any single representation. The objective is to make more transparent the human activity of constructing religion as well as the contemporary consequences of these representations, as people use them to legitimize identities and negotiate for social, legal, and economic resources. Thus, throughout the text, students are challenged to interrogate who gets to decide on a particular portrayal of a religious tradition as well as the interests informing those decisions. An Afterword also discusses ways that the skills learned in the text have applicability beyond the study of religious discourses.