Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Remix Strategy

The Three Laws of Business Combinations

Benjamin Gomes-Casseres
Livre relié | Anglais
35,45 €
+ 70 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Create and capture value, no matter what path you've chosen.

How to Create Joint Value

Alliances, partnerships, acquisitions, mergers, and joint ventures are no longer the exception in most businesses--they are part of the core strategy. As managers look to external partners for resources and capabilities, they need a practical roadmap to ensure that these relationships will create value for their firm. They must answer questions like these: Which business combinations do we need? How should we govern them? Will their results justify our investments?

Benjamin Gomes-Casseres explains how companies create value by "remixing" resources with other companies. Based on decades of consulting and academic research, Remix Strategy shows how three laws shape the success of any business combination:

- First Law: The combination must have the potential to create more value than the parties could create on their own. Which elements from each business need to be combined to create joint value?
- Second Law: The combination must be designed and managed to realize the joint value. Which partners best fit our strategic goals? How should we manage the integration?
- Third Law: The value earned by the parties must motivate them to contribute to the collaboration. How will we share the joint value created? Will the returns shift over time?

Supported by examples from a wide range of industries and companies, and filled with practical tools for applying the three laws, this book helps managers design and lead a coherent strategy for creating joint value with outside partners.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
304
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781422163085
Date de parution :
04-08-15
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 236 mm
Poids :
544 g

Les avis