•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Research Methods in Linguistics

Second Edition

Livre broché | Anglais | Research Methods in Linguistics
54,45 €
+ 108 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Research Methods in Linguistics guides the reader through the key issues, principles, and contributions of core methods in linguistic research. It is an essential resource for researchers and graduate students looking for clear introductions to key concepts, accessible discussions of theory and practice through illustrative examples, and critical engagement with current debates.

Topics covered include developing research questions; combining methods; quantitative research designs (including questionnaires, chi-square tests and t-tests); corpus analysis; qualitative research methods (interview methods, discourse analytic approaches, multimodal analysis).

Expanded throughout, this second edition also features:
- New chapters on ethics in linguistic research; transcription; and case study research
- Further reading, online resources, discussion questions and a glossary of key terms for each chapter

Providing in-depth introductions to key concepts, a wealth of examples from recent linguistic research and suggestions for further exploration and discussion in each area, this book will be an invaluable resource for anyone working with linguistic data.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
376
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781350043435
Date de parution :
20-09-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
589 g

Les avis