•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Researching Language and Social Media

A Student Guide

Ruth Page, Johann Wolfgang Unger, Michele Zappavigna, David Barton
Livre relié | Anglais
195,95 €
+ 391 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Social Media is fast becoming a key area of linguistic research. This highly accessible guidebook leads students through the process of undertaking research in order to explore the language that people use when they communicate on social media sites.

This textbook provides:

  • An introduction to the linguistic frameworks currently used to analyse language found in social media contexts
  • An outline of the practical steps and ethical guidelines entailed when gathering linguistic data from social media sites and platforms
  • A range of illustrative case studies, which cover different approaches, linguistic topics, digital platforms, and national contexts

Each chapter begins with a clear summary of the topics covered and also suggests sources for further reading to supplement the initial discussion and case studies. Written with an international outlook, Researching Language and Social Media is an essential book for undergraduate and postgraduate students of Linguistics, Media Studies and Communication Studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
202
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780415841993
Date de parution :
26-06-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
162 mm x 242 mm
Poids :
435 g

Les avis