•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Rethinking School Bullying

Dominance, Identity and School Culture

Ronald B Jacobson
Livre relié | Anglais | Routledge Research in Education | n° 90
202,95 €
+ 405 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book takes a new angle on a much-studied phenomenon, focusing on the role of domination and identity construction, understanding and self-knowledge, moral transformation and the social community, systems of training and hierarchy used by schooling, and the role they play in bullying. Exploring typical narratives of value within schooling (i.e., who counts and who doesn't?), the volume shows how bullying might make sense to a student as a pathway of identity construction within such stories (discourses and practices taken up by schools). It suggests how we can "tell a new story" and create a new culture which might undermine, or close off, the allure of bullying as a "need-meeting" avenue for students within schools.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
162
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 90

Caractéristiques

EAN:
9780415636261
Date de parution :
12-12-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
399 g

Les avis