•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Rethinking the Education Improvement Agenda

A Critical Philosophical Approach

Kevin J Flint, Nick Peim
Livre broché | Anglais
99,95 €
+ 199 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Offering a philosophical perspective to the educational improvement agenda, this engaging text provides a new language for research into educational improvement, bringing leading-edge philosophy to current practice.

Drawing on philosophical work, including that of Derrida, Foucault and Heidegger, the authors deconstruct the ethic of improvement before exploring key dimensions of education, its institutions and technologies. Each chapter draws on international case studies, provides engaging questions and makes suggestions for further reading to support the reader. Topics covered include:

- The Ethic of Improvement
- Teacher Education
- Leadership and Management
- Lifelong Learning
- The Rhetoric of Numbers
- The Governance of Childhood
- The State of Education Research

An essential text for all looking at how we think and talk about education and improvement.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
320
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781441129734
Date de parution :
02-02-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
168 mm x 241 mm
Poids :
539 g

Les avis