Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

ReWRITING the Basics

Literacy Learning in Children's Cultures

Anne Haas Dyson
Livre broché | Anglais | Language and Literacy
41,95 €
+ 83 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What are the real "basics" of writing, how should they be taught, and what do they look like in children's worlds? In her new book, Anne Haas Dyson shows how highly scripted writing curricula and regimented class routines work against young children's natural social learning processes. Readers will have a front-row seat in Mrs. Bee's kindergarten and Mrs. Kay's 1st-grade class, where these dedicated teachers taught writing basics in schools serving predominately low-income children of color. The children, it turns out, had their own expectations for one another's actions during writing time. Driven by desires for companionship and meaning, they used available linguistic and multimodal resources to construct their shared lives. In so doing, they stretch, enrich, and ultimately transform our own understandings of the basics.

ReWRITING the Basics goes beyond critiquing traditional writing basics to place them in the linguistic diversity and multimodal texts of children's everyday worlds. This engaging work:

  • Illustrates how scripted, uniform curricula can reduce the resources of so-called "at-risk" children.
  • Provides insight into how children may situate writing within the relational ethics and social structures of childhood cultures.
  • Offers guiding principles for creating a program that will expand children's possibilities in ways that are compatible with human sociability.
  • Includes examples of children's writing, reflections on research methods, and demographic tables.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780807754559
Date de parution :
15-08-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 226 mm
Poids :
317 g

Les avis