Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ride to Modernity

The Bicycle in Canada, 1869-1900

Glen Norcliffe
Livre relié | Anglais
92,45 €
+ 184 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This is the story of Canada's encounter with the bicycle in the late nineteenth century, set in the context of the cultural movement known as 'modernity.' Glen Norcliffe covers the bicycle's history from about 1869, when the first bicycle appeared in Canada, until about 1900, a date that marks the end of the era when bicycles were a recognized symbol of modernity and social status; cycling continued into the Edwardian period and beyond, of course, especially in Europe, but by then it had lost its symbolic status and social cachet in Canada.

Norcliffe's aim is to examine how the bicycle fits into the larger picture of change and progress in a period of dramatic economic, social, and technological flux. He argues that the bicycle led to a host of innovations affecting the development of technology, modern manufacturing, better roads, automobiles, and even airplanes. He describes, for example, how the bicycle, promoted through eye-catching advertisements, was one of the first products for which the sale of accessories was as important as sales of the main item - thus anticipating twentieth-century patterns of marketing.

Lively and well illustrated, The Ride to Modernity provides a particularly Canadian history of one of the first big-ticket, mass-produced consumer luxuries.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780802043986
Date de parution :
15-05-01
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
178 mm x 255 mm
Poids :
739 g

Les avis