Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Say Goodnight, Gracie

The Last Years of Network Radio

Jim Cox
Livre broché | Anglais
67,95 €
+ 135 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Until the late 1940s, most Americans relied heavily upon radio, the only means of mass communication they knew, for information and entertainment. But with the 1950s came television sets and prosperity enabled more people to afford them. Radio began a decline.

This work examines what could be called the final decade of AM network radio and the many factors that contributed to its decline. The first chapter is an overview of AM radio in the 1950s. The second chapter covers 1950 through 1953, when radio was still a popular medium but faced a need to make changes in its programming. Bill Paley and David Sarnoff strongly promoted radio in those years and the networks attempted to increase the ratings of their programs. Chapter three covers 1954 through 1956, three years in which radio experienced losses of its primary audience and some of its most popular shows (because of the pullout of advertisers), and an effort was made by the networks to keep their programs going and to convince audiences the medium was not on its way out. Chapter four, 1957 through 1960, chronicles the "end" of AM radio in homes, the cancellation of almost all remaining programs, network affiliates' going independent, and the rise in popularity of "drive time" radio. Chapter five covers 1961 to the present and summarizes the major changes that have taken place.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780786411689
Date de parution :
26-04-02
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 241 mm
Poids :
312 g

Les avis