Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Linguistique
  6. Linguistique
  7. Scaffolding Language Development in Immersion and Dual Language Classrooms

Scaffolding Language Development in Immersion and Dual Language Classrooms

Diane J Tedick, Roy Lyster
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book introduces research-based pedagogical practices for supporting and enhancing language development and use in school-based immersion and dual language programs in which a second, foreign, heritage, or indigenous language is used as the medium of subject-matter instruction. Using counterbalanced instruction as the volume's pedagogical framework, the authors map out the specific pedagogical skill set and knowledge base that teachers in immersion and dual language classrooms need so their students can engage with content taught through an additional language while continuing to improve their proficiency in that language. To illustrate key concepts and effective practices, the authors draw on classroom-based research and include teacher-created examples of classroom application. The following topics are covered in detail:

  • defining characteristics of immersion and dual language programs and features of well-implemented programs
  • strategies to promote language and content integration in curricular planning as well as classroom instruction and performance assessment
  • an instructional model to counterbalance form-focused and content-based instruction
  • scaffolding strategies that support students' comprehension and production while ensuring continued language development
  • an approach to creating cross-linguistic connections through biliteracy instruction
  • a self-assessment tool for teachers to reflect on their pedagogical growth

Also applicable to content and language integrated learning and other forms of content-based language teaching, this comprehensive volume includes graphics to facilitate navigation and provides Resources for Readers and Application Activities at the end of each chapter.

The book will be a key resource for preservice and in-service teachers, administrators, and teacher educators.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
382
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138369993
Date de parution :
12-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
535 g

Les avis