Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Sam Hall is een gokker en een herrieschopper die, eenmaal terug uit de Tweede Wereldoorlog, zijn wat zenuwachtige vrouw Jenny en hun pasgeboren zoontje Ned in de steek laat. Maar een paar jaar later duikt hij weer op, kidnapt Ned, en dan begint de oorlog tussen de twee ouders pas goed. Het duurt niet lang of Ned verdeelt zijn tijd tussen Sams bouwvallige appartement en Jenny’s licht neurotische, mistroostige wereld waarin verlangens niet worden vervuld en de tijd lijkt te stollen. Het wordt een soort loopgravenoorlog waarbij geen winnaars zijn, least of all Ned zelf, die door het gestruikel van zijn ouders niet de vaardigheden meekrijgt om later zelf met het fenomeen liefde om te gaan. Twintig jaar lang probeert hij zich te ontworstelen aan de duistere invloeden van zijn kindertijd en jeugd op zijn volwassen leven. Hij wil zijn vaders affectie winnen, maar niet in zijn voetsporen treden en dat levert een onoplosbaar dilemma op, want hoe kun je als zoon een vader behagen die werkelijk alle regels, conventies en omgangsvormen aan zijn laars lapt en die de hoogste autoverzekeringspremie betaalt?!
Schadevolle jaren verschijnt in een gloednieuwe vertaling van Kees Mollema, die eerder al Het inzicht van Griffin vertaalde.
De pers over Schadevolle jaren :
‘Ondanks de tijd en aandacht die hij schenkt aan elke scène en elk detail, [heeft het] de vaart en het gulle vertelplezier van John Irving. (…) Een plek [Mohawk] van herinneringen wordt het; geen nostalgische of zoete, maar wel springlevende herinneringen. Richard Russo schreef ze meesterlijk op.’ – Het Parool
‘Schadevolle jaren is de meest persoonlijke roman die Pulitzer Prijs-winnaar Richard Russo ooit schreef. Het is een ode aan een vader die hij tijdens zijn jeugd nauwelijks zag. (…) Rauw en ontregelend is de inhoud, maar de toon van het boek is mild. (…) Wat Schadevolle jaren bijzonder maakt, is het mysterie van de ouder-kindrelatie. (…) Hoe uitzichtloos het bestaan van zijn personages vaak ook is, lichtheid regeert in Russo's werk.’ – De Telegraaf
‘Schadevolle jaren bevat alle elementen die Richard Russo tot zo’n onweerstaanbaar goede schrijver maken. De kalme, beheerste toon van een geboren verhalenverteller. De perfecte balans tussen net-niet-sentimentele treurnis en subtiele, laconieke humor. (…) Russo schetst alle personages minutieus en warm, net als de sfeer in zo’n verslagen stadje, dat in de jaren vijftig en zestig wegzonk in de vergetelheid.’ – HDC Media
‘Russo’s werk is tragikomisch; de hardheid van het menselijk bestaan wordt draaglijk gemaakt met sarcasme en rauwe straathumor. (…) Schadevolle jaren is een schelmenroman boordevol kleurrijke personages en hilarische avonturen, die je niet alleen aan het lachen brengt, maar zeker ook je hart verwarmt.’ – Langedijker Nieuwsblad