Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Scheduling and Budgeting Your Film

A Panic-Free Guide

Paula Landry
Livre broché | Anglais | American Film Market Presents
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Budgeting and scheduling are easy in principle but hard in practice. The successful producer has a solid plan for juggling dozens of activities and costs while retaining the flexibility to cope with those inevitable last-minute changes and stay on course. Preplanning the budget and schedule of any media project is absolutely essential, and the 2nd edition of Scheduling and Budgeting Your Film: A Panic-Free Guide shows you the intricacies of handling both budgeting and scheduling successfully.

This new and updated edition explains the fundamentals of line producing in an easy-to-understand style, and includes tips and techniques that apply no matter what kind of scheduling or budgeting software you're using. Author Paula Landry includes detailed examples of breakdown forms, organizing resources, distribution expenses, and hidden costs, and discusses how to set realistic priorities and find industry and state tax incentives. The new edition also includes discussions of transmedia and multi-purpose shooting, special considerations for VR, 4K and 3D shooting, new web platforms and mobile technology, crowd funding, film festivals, and much more.

  • Each chapter is filled with handy checklists, tips, practical advice, and anecdotes, showing how scheduling and budgeting are done in the real world;
  • Principles apply to any type of media project: film, video, music video, projects hosted online, and corporate and educational videos;
  • An accompanying eResources page offers downloadable forms and templates, and other essential resources.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
328
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138210615
Date de parution :
05-07-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
453 g

Les avis