Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Screening War

Perspectives on German Suffering

Livre relié | Anglais | Screen Cultures: German Film and the Visual | n° 6
193,45 €
+ 386 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Re-examines German cinema's representation of the Germans as victims during the Second World War and its aftermath.

The recent "discovery" of German wartime suffering has had a particularly profound impact in German visual culture. Films from Margarethe von Trotta's Rosenstrasse (2003) to Oliver Hirschbiegel's Oscar-nominated Downfall (2004) and the two-part television mini-series Dresden (2006) have shown how ordinary Germans suffered during and after the war. Such films have been presented by critics as treating a topic that had been taboo for German filmmakers. However, the representation of wartime suffering has a long tradition on the German screen. For decades, filmmakers have recontextualized images of Germans as victims to engage shifting social and ideological discourses. By focusing on this process, the present volume explores how the changing representation of Germans as victims has shaped the ways in which both of the postwar German states and the now-unified nation have attempted to facethe trauma of the past and to construct a contemporary place for themselves in the world.

Contributors: Seán Allan, Tim Bergfelder, Daniela Berghahn, Erica Carter, David Clarke, John E. Davidson, Sabine Hake, JenniferKapczynski, Manuel Köppen, Rachel Palfreyman, Brad Prager, Johannes von Moltke.

Paul Cooke is Professor of German Cultural Studies at the University of Leeds and Marc Silberman is Professor of German at the University of Wisconsin.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 6

Caractéristiques

EAN:
9781571134370
Date de parution :
30-07-10
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 257 mm
Poids :
635 g

Les avis