Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Second Language Learning in the Early School Years: Trends and Contexts

An overview of current themes and research on second language learning in the early school years

Victoria Murphy
Livre broché | Anglais | Oxford Applied Linguistics
68,45 €
+ 136 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

At a time when children around the world are increasingly required to learn a second language in the primary classroom, Second Language Learning in the Early School Years: Trends and Contexts provides a much-needed overview of current themes and research on child second language learning. This book provides a detailed exploration of L2 language learning in the early years, examining past and present research evidence on bilingualism, second language, and foreign language learning in childhood, and providing a broad overview of research findings across a range of different contexts. The discussion focuses on learning contexts that intersect with educational provision in the early school years and a comparison of L2 outcomes across those contexts.

Murphy discusses current trends towards a younger starting age for foreign language learning. She evaluates to what extent 'younger is better' in L2 learning in the early school years, and what other variables may contribute to successful child L2 outcomes. Reviewing the research, Second Language Learning in the Early School Years: Trends and Contexts argues that young children can learn multiple languages without adverse effect on their overall language development in any of their languages.

This book is part of the Oxford Applied Linguistics Series, a series of titles providing thorough yet accessible coverage of controversial topics related to language use. The goal of the series is to influence the quality of language education through publishing and disseminating relevant scholarship and research.
Additional material is available on the website: www.oup.com/elt/teacher/sllearly

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
223
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780194348850
Date de parution :
24-03-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
159 mm x 236 mm
Poids :
322 g

Les avis