•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Seeing Through the Media

The Persian Gulf War

Susan Jeffords, Lauren Rabinovitz
Livre broché | Anglais | Communications, Media, and Culture
32,45 €
+ 64 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The New Republic airbrushed a Hitler mustache on Saddam Hussein. CNN reporters described the bombing of Baghdad as "fireworks on the Fourth of July." The Pentagon fed prepackaged programs to the TV networks. Veiled Arab women became icons of an exotic culture. These are some of the ways the media brought home the war in the Persian Gulf as a national spectacle.

Looking to old and new technologies for mass communication-from CNN to comic books, from international news agencies to tabloids, from bomb sights to the Super Bowl-the essays in this collection show the ways in which public information is shaped, packaged, and disseminated.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
360
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780813520421
Date de parution :
01-05-94
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
548 g

Les avis