Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Semiotics and Verbal Texts

How the News Media Construct a Crisis

Jane Gravells
Livre relié | Anglais | Postdisciplinary Studies in Discourse
125,95 €
+ 251 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book offers an innovative approach to analysing written texts, grounded in principles of semiotics. Envisaging whole news media representations as 'signs', and using the real-world example of the BP Deepwater Horizon crisis, the author demonstrates how business crises are constructed through language. Gravells identifies patterns of language which show a progression from one kind of 'current news' representation to a different kind of coverage. This coverage positions the crisis as having symbolic and conventional meaning within varied social contexts, including the arts, business and the environment. Using a wealth of examples from the BP story to illustrate her practical research approach, Gravells draws 'language maps' of different phases of the crisis representation, showing how an early 'iconic' phase of representation moves through an 'indexical' to a 'symbolic' phase, and projects a return to a 'naturalised icon'. This book will be of interest to researchers and students of semiotics, those exploring research methods and linguists with an interest in business and media communications.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781137587480
Date de parution :
06-01-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
498 g

Les avis