•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Small Screen

How Television Equips Us to Live in the Information Age

Brian L Ott
Livre relié | Anglais
146,45 €
+ 292 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Television is one of the most important socializing forces in contemporary culture. This book is a cultural history of prime-time television in America during the 1990s.

  • Examines changes that took place in programming, such as the rapid adoption of cable, the proliferation of content providers, the development of niche marketing, the introduction of high-definition television, the blurring of traditional genres, and the creation of new formats like reality-based programming
  • Argues that television programmes of the 1990s afforded viewers a symbolic resource for negotiating the psychological challenges associated with the shift from the Industrial Age to the Information Age
  • Explores the ways in which television provided viewers with tools for coming to terms with their fears about living in the fast-paced, increasingly diverse, information-laden society of the 90s

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781405161541
Date de parution :
23-07-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
458 g

Les avis