Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Informatique
  5. Social Computing in Blogosphere

Social Computing in Blogosphere

Challenges, Methodologies, and Opportunities

Nitin Agarwal
Livre broché | Anglais
48,45 €
+ 96 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Social computing refers to the endeavor to understand complex human interactions in social media like blogs, friendship networks, wikis, social bookmarks (folksonomies), and online media sharing through computational means. Research in social computing builds on participatory Web characterized by Rich Internet Applications, user generated-enriched content, user developed widgets, and collaborative environment of citizen journalism. Social computing is a vibrant and fledgling field with many research challenges including data deluge, dynamism, long tail phenomenon, sparse link structure, lack of ground truth, information quality, and data collection. This book presents research towards these challenges motivated by the need for identifying influential bloggers, extracting clusters, and searching for familiar-strangers in egocentric networks. Novel solutions using network and content information, dynamic collective wisdom, social identity based on group affiliations, and providing evaluation frameworks leveraging the power of social media are presented aiming at understanding individuals, communities and their interactions, paving the way for further research and development.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
116
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838328218
Format:
Livre broché

Les avis