•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Socioeconomics of Food

Understanding Strategies and Choices on Our Plates

Daria Loginova, Stefan Mann
Livre relié | Anglais | Springer Texts in Business and Economics
105,45 €
+ 210 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This textbook provides an introduction to the socioeconomics of food. Aimed mostly at students of economics and related social sciences, it explains how food markets function and what social and cultural factors influence the processes of food production and consumption. It also discusses the role of food producers, intermediaries, and consumers and examines the dynamics of prices, trade, and externalities.

The book also highlights cultural and demographic processes and moral behaviors that shape production and consumption practices. Furthermore, it discusses issues of food quality, ethics, and politics. Readers are also introduced to food databases and methods of data processing.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
183
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783031745065
Date de parution :
23-12-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 235 mm

Les avis