•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Sold on Radio

Advertisers in the Golden Age of Broadcasting

Jim Cox
Livre broché | Anglais
42,45 €
+ 84 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How was it that America would fund its nascent national radio services? Government control and a subscription-like model were both considered! Soon an advertising system emerged, leading radio into its golden age from the 1920s to the early 1960s.

This work, divided into two parts, studies the commercialization of network radio during its golden age. The first part covers the general history of radio advertising. The second examines major radio advertisers of the period, with profiles of 24 companies who maintained a strong presence on the airwaves.

Appendices provide information on 100 additional advertisers, unusual advertisement formats, and a glossary. The book has notes and a bibliography and is fully indexed.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
332
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780786475186
Date de parution :
08-02-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
175 mm x 251 mm
Poids :
589 g

Les avis