Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Sounding Feminine

Women's Voices in British Musical Culture, 1780-1850

David Kennerley
Livre relié | Anglais | New Cultural History of Music
90,95 €
+ 181 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Between 1780 and 1850, the growing prominence of female singers in Britain's professional and amateur spheres opened a fraught discourse about women's engagement with musical culture. Protestant evangelical gender ideology framed the powerful, well-trained, and expressive female voice as a sign of inner moral corruption, while more restrained and delicate vocal styles were seen as indicative of the performer's virtuous femininity. Yet far from everyone was of this persuasion, and those from alternative class and religious milieux responded in more affirmative ways to the sound of professional female voices. The meanings listeners ascribed to women's voices reflect crucial developments in the musical world of the period, such as the popularity of particular genres with audiences of certain social backgrounds, and the reasons underpinning the development of prevalent types of nineteenth-century professional female vocality.

Sounding Feminine traces the development of attitudes towards the female voice that have decisively shaped modern British society and culture. Arguing for the importance of the aural dimension of the past, author David Kennerley draws from a variety of fields-including sound studies, sensory histories, and gender theory-to examine how audiences heard different kinds of femininities in the voices of British female singers. Sounding Feminine explores the intense divisions over the "correct" use of the female voice, and the intricate links between gender, nationality, class, and religion in ascribing status, purpose, and morality to female singing. Through this lens, Kennerley also explores the formation of British middle-class identities and the cultural impact of the evangelical revival-deepening our understanding of this period of transformational change in British culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780190097561
Date de parution :
02-06-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 236 mm
Poids :
476 g

Les avis