•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Spectacle and Diversity

Transnational Media and Global Culture

Lee Artz
Livre broché | Anglais | Media and Power
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book shows how transnational media operate in the contemporary world and what their impact is on film, television, and the larger global culture. Where a company is based geographically no longer determines its outreach or output. As media consolidate and partner across national and cultural boundaries, global culture evolves. The new transnational media industry is universal in its operation, function, and social impact. It reflects a shared transnational culture of consumerism, authoritarianism, cultural diversity, and spectacle. From Wolf Warriors and Sanju to Valerian: City of 1000 Planets and Pokémon, new media combinations challenge old assumptions about cultural imperialism and reflect cross-boundary collaboration as well as boundary-breaking cultural interpretation. Intended for students of global studies and international communication at all levels, the book will appeal to a wide range of readers interested in the way transnational media work and how that shapes our culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
250
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367754174
Date de parution :
31-12-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
353 g

Les avis