•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Strategic Management of Global Manufacturing Networks

Aligning Strategy, Configuration, and Coordination

Thomas Friedli, Andreas Mundt, Stefan Thomas
Livre relié | Anglais | Management for Professionals
89,95 €
+ 179 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The preceding process of globalization and the continuously rising competitive pressure on manufacturing companies in more developed economies unveiled the limits of classical site-focused optimization approaches. The focus of network optimization shifts ever more towards an integrative view of manufacturing networks, striving for a harmonization of the strategy-, configuration- and coordination levels. This book presents such an integrative approach to the strategic management of manufacturing networks. Besides strategic network requirements, this book discusses the derivation of an optimal global footprint and the optimization of network coordination activities. Special attention is paid to the site roles concept, especially to the concept of 'lead factory'. A large number of up-to-date cases from the producing industry enrich the book and provide the reader with vivid examples for the application of the presented concepts. Hence, this book is a must-read for both practitioners and academic researchers.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
271
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783642341847
Date de parution :
12-03-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
576 g

Les avis