Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

SUN TZU in 36 Stratagems EBOOK

The chinese path of strategy for westerners

Pierre Fayard
Ebook | Anglais
9,99 €
+ 9 points
Format
Disponible immédiatement
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité

Description

“The art of war is like water which flows clear of heights and fills the hollows”! So what else Master Sun Tzu? How can one translate your metaphorical phrasing into practical fruitful advice for Westerners? Though it was written 25 centuries ago, your master-piece is currently the most read and used world-wide by strategists whatever fields they belong to.

Its main guidelines recommend molding with circumstances and identifying the potential in any situation, cultivating change, avoiding conflicts as far as possible, and transforming opponents into unwitting allies! Why have so many contemporaries chosen it as their bedside book? How does such a classic from ancient rural and feudal China provide a successful answer to our modern personal and professional preoccupations?

To take up such a challenge and make understandable and applicable the precepts of Sun Tzu, the author develops and adapts one by one the 36 traditional Chinese stratagems and enriches them by resorting to the major Asian and Western thinkers of strategy. By telling stories and assuming a deliberate purpose of popularization, he provides keys to conceive creative strategies based on three major principles: efficiency, harmony and paradox.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
235
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9782360930173
Date de parution :
12-03-19
Format:
Ebook
Protection digitale:
Digital watermarking
Format numérique:
ePub

Les avis