•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Superpowers and Client States in the Middle East

The Imbalance of Influence

51,95 €
+ 103 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book, first published in 1991, examines in detail superpower-client relations in the Middle East. The Middle East, with its protracted and seemingly insoluble conflict and complex patterns of loyalty and hostility, is the ideal setting for the study of such relationships. Using the USSR and Syria, and the USA and Israel as case studies, this book illuminates the extent of superpower influence on client states but also the real constraints on their exercise of that influence. In analysing specific contexts over this period, the authors advance that tension between goals and constraints often favours the client state and that superpower relations are not those of dominance and subordination but bargaining relations in which clients have great leverage.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 12

Caractéristiques

EAN:
9781138653047
Date de parution :
02-10-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis