•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Taste and Ideology in Seventeenth-Century France

Michael Moriarty
Livre broché | Anglais | Cambridge Studies in French | n° 25
43,45 €
+ 86 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book analyses the use of the crucial concept of 'taste' in the works of five major seventeenth-century French authors, Méré, Saint Evremond, La Rochefoucauld, La Bruyère and Boileau. It combines close readings of important texts with a thoroughgoing political analysis of seventeenth-century French society in terms of class and gender. Dr Moriarty shows that far from being timeless and universal, the term 'taste' is culture-specific, shifting according to the needs of a writer and his social group. The notion of 'taste' not only helped to shape a new dominant culture, but also registered the conflicts within that culture between a view of taste that presupposted the values of 'polite society' as an exclusive (though not necessarily aristocratic) group, and a view that stressed the value of the classical-humanist tradition as a source of standards ratified by a broader public. this study sheds light not only on the central concept, but also on the individual authors discussed and on the norms of French classical literature in general.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
244
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 25

Caractéristiques

EAN:
9780521113366
Date de parution :
18-06-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
312 g

Les avis