•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Terror Post 9/11 and the Media

David L Altheide
Livre broché | Anglais | Global Crises and the Media | n° 4
79,95 €
+ 159 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Throughout the world, the mass media are responsible for shaping the form and content of experiences. In this book, David L. Altheide examines how the mass media, including news and popular culture, have cast terrorism, propaganda and social control post 9/11. Altheide shows how fear works with terrorism to alter discourse, social meanings, and our sense of being in the world. Emphasis is placed on the different institutional interventions and how these particular stories become framed and inform the wider media narratives of terror. The author argues that post 9/11 we are witnessing the emergence of new communication formats that not only constitute counter-narratives, but also shape future communicative experience. The text is suitable for scholars and students interested in the ongoing relationship between the media and terror post 9/11.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
214
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 4

Caractéristiques

EAN:
9781433103650
Date de parution :
31-07-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
317 g

Les avis