Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The American Campaign, Second Edition

U.S. Presidential Campaigns and the National Vote

James E Campbell
27,95 €
+ 55 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Reporting data and predicting trends through the 2008 campaign, this classroom-tested volume offers again James E. Campbell's "theory of the predictable campaign," incorporating the fundamental conditions that systematically affect the presidential vote: political competition, presidential incumbency, and election-year economic conditions.

Campbell's cogent thinking and clear style present students with a readable survey of presidential elections and political scientists' ways of studying them. The American Campaign also shows how and why journalists have mistakenly assigned a pattern of unpredictability and critical significance to the vagaries of individual campaigns.

This excellent election-year text provides:
a summary and assessment of each of the serious predictive models of presidential election outcomes;
a historical summary of many of America's important presidential elections;
a significant new contribution to the understanding of presidential campaigns and how they matter.

JAMES E. CAMPBELL is a professor of political science at the University at Buffalo, SUNY. His numerous articles on voting and elections have been published in journals such as American Political Science Review, American Journal of Political Science, and Journal of Politics.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781585446285
Date de parution :
14-01-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
159 mm x 232 mm
Poids :
566 g

Les avis