Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
168,95 €
+ 337 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Atmospheric City explores how people make sense of the feelings they get in and of urban spaces. Based on ethnographic fieldwork of everyday life in Copenhagen, Oslo, and Stockholm, it focuses on the atmospheric power of people, places, and phenomena.

While the predominant focus of current urban planning tends to rest on economic growth, sustainability, or offering housing, transport, and activities to an increasing number of city residents, this book offers a different take, based on recent discussions in the social sciences about how cities feel. It calls attention to the mundane ways in which urban dwellers adapt and adopt their surroundings. It argues that atmospheric cities are characterised by a fundamental porosity that affects how people relate to places. This highlights why some places are sought after while others are avoided. Through concrete examples of people being in and moving through the city, the book shows how people attune and are attuned by designed urban spaces, often at the margins of attention, when they find comfort in the familiar and seek out the unexpected.

This book is aimed at researchers, postgraduates, and practitioners interested in urban design and how people make sense of the feelings it evokes. It will be of interest to those in the fields of urban studies, urban design, planning, architecture urban geography, cultural geography, cultural studies and anthropology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
140
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032316994
Date de parution :
19-04-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
339 g

Les avis