Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Brothers and Sisters Learn to Write

Popular Literacies in Childhood and School Cultures

Anne Haas Dyson
Livre broché | Anglais | Language and Literacy
44,45 €
+ 88 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Building on her groundbreaking work in Writing Superheroes, Anne Dyson traces the influence of a wide-ranging set of "textual toys" from children's lives--church and hip-hop songs, rap music, movies, TV, traditional jump-rope rhymes, the words of professional sports announcers and radio deejays--upon school learning and writing. Wonderfully rich portraits of five African American first-graders demonstrate how children's imaginative use of wider cultural symbols enriches their school learning.

Featuring lively and engaging vignettes of children who are often left behind by our educational system, this book:

  • Provides a detailed view of written language development from inside a particular childhood culture.
  • Shows that children bring a rich folk culture to school and demonstrates how they "remix" their cultural references to accommodate school tasks such as writing.
  • Turns the traditional educational view inside out by starting from inside a child's culture and looking out toward the demands of school, rather than starting on the outside of the child and looking in.
  • Provides concrete examples of how children's cultural literacy practices translate into classroom practices and, in turn, into practices of academic success.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
264
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780807742808
Date de parution :
19-12-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
163 mm x 228 mm
Poids :
367 g

Les avis