•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Business of Creativity

Toward an Anthropology of Worth

Brian Moeran
Livre broché | Anglais | Anthropology and Business
59,45 €
+ 118 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How does a group of people, brought together because of their diverse skills and professional knowledge, set out to be 'creative'? How are ongoing tensions between beauty, fame, and money resolved? In The Business of Creativity, Brian Moeran, a leading scholar and writer on the creative industries, takes the sacred relic of creativity out of the crypt and airs it in the ethnographic alley. In contrast to the persistent image of creativity as the spontaneous inspiration of a gifted individual, Moeran shows how creativity emerges from collaborative engagements among people, genres, institutions, materials and technologies. He alternates thick description of work in fashion, advertising, and ceramic art with theoretical innovations that shed new light on the aesthetic, symbolic, and economic dimensions of creativity and the production of worth.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
299
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781611329124
Date de parution :
15-12-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
476 g

Les avis